15 Kasım 2013 Cuma

Yazma İhtiyacı


İnsanların sayısız ihtiyaçları vardır. Duygu ve düşünceleri anlatmak bu ihtiyaçlardan biridir. İnsan duygu ve düşüncelerini resim, heykel, tiyatro, müzik…vb. vasıtalarla anlatabilir. Anlatma sözlü olabileceği gibi yazılı da olabilir.

İnsanlar yazma ihtiyacını niçin duyarlar, nasıl duyarlar? Bu ihtiyacın derecesi nedir? Bu gibi konularda araştırma yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Ancak yazarların “yazma ihtiyacı” konusundaki sözleri toplanmış ve bunlar üzerinde yorumlar yapılmıştır. Bütün bunları bir yana bırakarak yazma ihtiyacı duyup duymadığımız üzerinde duralım:

Yazmakta olduğumuz bu yazılardan / yazılardan hareketle soralım:

Bizi yazmaya mecbur eden bir şey var mı? Yok.

Yazıdan bir kuruş kazanıyor muyuz? Hayır?

Bir unvan veya statü kazanıyor muyuz? Yine hayır. Durum böyleyse bu yazıyı niye yazıyorum ki? Yazma ihtiyacından olmasın.

Şimdiye dek günceler yazdım, anılar yazdım, denemeler yazdım, iyi kötü bir şeyler yazdım… Yine yazma ihtiyacımı tatmin etmek için.

Tatmin oldum mu? Olamadım elbet. Tatmin olamamam yazının güzel olmamasından değil işin tabiatından. İnsan çok da güzel yazsa yine yazmaya kanamıyor.

Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli

6 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    İnsanoğlu varlığını belirtmek için konuşma ya da yazma biçimlerinden birine başvurmak gereksinimini duyar. Bu gereksinimler de kişisel, toplumsal, ya da uğraşsal bir zorunluluktan doğar.

    Biz de şu anda bir blogger olarak yazma biçimini kullanarak; bazen toplumsal, bazen kişisel ve bazen de uğraşsal zorunluluklarımızı yerine getirmeye çalışıyoruz.

    Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Toplum için, insanlık için yazma ihtiyacı duyanlara ne mutlu.
      Ben de yazmak isterdim; ama ...
      hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Sayın Öğretmenim,

    Duyguma tercüman olmuşsunuz.

    Ellerinizden öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve saygınız için teşekkür ederim.
      Ben de sevgilerimi ve iyi gün dileklerimi iletirim.

      Sil
  3. iyi ki yazıyorsunuz,memnun oldum bloğunuzu bulduğuma.:)bende iletişimi ya da kendimi anlatmayı resim ağırlıklı yapıyorum,iyi geliyor.
    :))
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum: Kendini ifade etme ihtiyaçtır. İnsan değişik biçimlerde kendini ifade etmeye çalışır.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil