4 Aralık 2013 Çarşamba

En Güzel Söz...


        Nazım Hikmet’in “En Güzel Deniz” adlı şiirini okumuşsunuzdur.[i]  Her mısrasını beğendiğim o şiirde geçen “Ve sana söylemek istediğim en güzel söz: / henüz söylememiş olduğum sözdür...” mısralarını sık sık kullanmışımdır.

        Sözünü ettiğim şiiri Bekir Coşkun’un bugünkü yazısını okurken yine hatırladım.[ii] Hatırlamakla kalmadım. Hem duygulandım hem de düşündüm:

       Coşkun’un dolaylı biçimde işaret ettiği gibi, her zaman özellikle günümüzde büyük vebal altındayız. Bu vebalden kurtulmak için elimizden geleni yapmalıyız.

       Bizleri vebal altına bırakan durum Türkiye Cumhuriyetinin içinde bulunduğu bunalımdır. Bu bunalıma seyirci kalamayız. Bizim de önerilerimiz olmalı. Ama görevimizi, Coşkun’un deyişiyle “ya adam gibi yapmalı ya da susmalıyız.” En azından halkı yanlış yönlendirmemiş, işbirlikçileri teşvik etmemiş ve de bilgi kirliliğine sebep olmamış oluruz.

       Ben de, elimde bilgi, belge vb. kaynaklar olmadığından şimdilik susuyorum. Ve sana söylemek  istediğim en güzel söz: henüz söylememiş olduğum sözdür...”

    Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli

 

[ii] Yazılmamış Güzel Yazılar, Bekir Coşkun, 04. 12. 2013, http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi/15567/Yazilmamis_Guzel_Yazilar....html
 

6 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Ben bazen dayanamıyorum, gazetelerdeki beyanatlarından yola çıkarak, yazmam gereken konuları kaleme alıyorum. Ama buna rağmen, bloğunuzda paylaştığınız makalenizden ilgimi çeken parağrafı tekrar burada yinelemek istedim.

    "Bizleri vebal altına bırakan durum Türkiye Cumhuriyetinin içinde bulunduğu bunalımdır. Bu bunalıma seyirci kalamayız. Bizim de önerilerimiz olmalı. Ama görevimizi, Coşkun’un deyişiyle “ya adam gibi yapmalı ya da susmalıyız.” En azından halkı yanlış yönlendirmemiş, işbirlikçileri teşvik etmemiş ve de bilgi kirliliğine sebep olmamış oluruz."

    Evet doğru söylüyorsunuz. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Hastamın yanından ayrılmamak için dışarı fazla çıkamıyor, gözlem yapamıyorum; onun için gazetelerden, tv. haberlerinden yararlanarak yazı yazmaya çalışıyorum.
      İşin özü şu hepimiz vebal altındayız. Bu vebalden kurtulmak için üzerimize düşen görevi yapabiliriz inşallah.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. susmaya teşvik iyi midir?bilemiyorum:(bekir coşkun ne oldu da sustu,şaşırdım hiç görmemiştim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Susma teşvik edilmiyor. Aksine konuşarak/yazarak aydınlatmanın bir görev, bir vebal olduğu, dolaylı da olsa hatırlatılıyor.
      Coşkun "adam gibi yazmayanlara" susmalarını öğütlüyor.
      Coşkun, bildiğim kadarıyla susmadı, susturulamadı.
      Susan benim. Evet, özellikle bu ortamda vebalden kurtulmak için bir iki kelam edebilmeliydim; ama yazamıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Merhaba,
    Bu noktada şahsi fikrim, herkesin bir başkasından bir şey beklemesi, birisi önder olmalı hani çoğu durumda Atatürk olsun ya da diğer önemli şahsiyetler üzerinden bir çok tartışma mevcuttur. Ama içinde bulunduğumuz duruma bakalım ; Bize bir önder gerek çünkü sahipsiziz , herkes elinden gelen işin en iyisini değil herkes bildiği bilmediği tek bir işi yapma peşine düşmüş durumda , çok fazla fikir yürütemeyecek olsamda bu konularda birilerinin bir şey yapmasına değil herkesin bildiği şeyi en iyi şekilde yapmasına gerek duyulmaktadır. Son olarak tekrar yinelemek isterim. Tüm bu oluşumu pekiştirecek tüm bu birikimden gücü ortaya çıkaracak önder gerek.

    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Düşüncenize, özellikle "herkesin bildiği şeyi en iyi şekilde yapması" fikrine katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil