26 Ocak 2014 Pazar

Gencal Masası

        Türkiye Cumhuriyeti’nin uzun zamandan beri içinde bulunduğu bunalımı kaosa düşmeden aşması için kuramsal düzeyde de olsa bir katkı sağlamayı görev edindim. 2008 yılında HEEY masası / Gencal Masası adını verdiğim bir düşünce sisteminin çekirdeğini buldum. ( Bu yazımızı okumayanlarlütfen tıklasınhttp://blog.milliyet.com.tr/heey-masasi/Blog/?BlogNo=299955 )  Ama bu çekirdeği ekmeyi, bir eğitimci, bir hukukçu, bir kamu yönetimi uzmanı olmama rağmen bir türlü başaramadım. Bazen toprak müsait olmadı, bazen hava şartları elverişsiz oldu.

         İnsan yararlı olduğuna inandığı bir şeyi yapması için müsait bir günü, müsait bir ortamı beklemeden işe koyulmalı. Müsait bir gün gelmeyebilir; hatta durum çok daha kötü olabilir: İşte Türkiye Cumhuriyeti’nin bugün içine düştüğü durum.

         Ne yalan söyleyeyim bugün hiçbir şeyden anlamıyorum. 35 yıl öğretmenlik yaptım; ama eğitim öyle bir duruma geldi ki bir şey anladığım yok. Hukuk Fakültesinden mezun olmama rağmen Hukukun H’sine akıl erdiremiyoruz. Durum öylesine karışık. TODAİE’den mezun olmama rağmen bu kurumun adı bile geçmiyor. Ne günlere kaldık Yarabbi.

         Gencal Masasını biz kurduk; ama bu fikri geliştirecek sizlersiniz. Umuyorum ki hukukçuların, eğitimcilerin, ekonomistlerin ve yöneticilerin oluşturduğu fikir kulüpleri oluşturulabilir. Keşke bu dört meslek gurubundan birer arkadaşım olsaydı da onlarla birlikte zamanımızı zayi etmeden fikir üretebilseydik. Aslında böyle gurupların kurulması zor değil; ama yaşlı ve rahatsız olmam dolayısıyla düşündüğümü yapamıyorum.

         Bence, düşündüğünü gerçekleştirebilmenin insana büyük bir mutluluk verdiği nasıl kesinse Gencal Masası görüşünü gerçekleştirmenin de yurdumuzun kalkınması ve ulusumuzun mutluluğuna yarar sağlayacağı o kadar kesindir.

       Her şey yurdumuz, ulusumuz ve bireylerimiz için…

        Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

 

 

4 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Ben, kendimi bu konuda yeterli göremiyorum. Olayların gerçek yüzünü görmek bir tarafa, bu konuda uzman da olmak gerek. Aksi halde kendim için söylüyorum, doğru ve güvenilir bir katkı sağlamam mümkün değil.

    İnşallah Gencal Masası'na katkıda bulunacak birilerini kazanırsınız hocam. Gencal Masası'nın hayırlı olmasını dilemekle birlikte amacına ve hedefine uygun faaliyetlerde bulunarak, ülkemize bir katkı sağlamasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ederim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumlarınızla katkıda bulunuyorsunuz zaten. Katkılarınızdan yararlanıyoruz.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. elinize sağlık hocam..umarım istenilen başarı elde edilmiş olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil