23 Şubat 2014 Pazar

Sis


        Sis üzerine bir yazı yazmıştım. Beğenmediğim için sildiğim bu yazıda meteorolojik sisten[i] hareketle siyasi sisten söz etmiştim. Sonra kendi yazdıklarım üzerinde düşündüm ve şu kanıya vardım:

        Bugün üzerimize çöken siyasi sis öyle meteorolojik sisten hareketle anlatılamaz. Çünkü meteorolojik sis kendiliğinden kalkıyor: ama bu yoğun siyasi sisin kendiliğinden kalkmasını bekleyemeyiz. Bu yoğun, anlaşılmaz  sisin kalkması için bütün yurt severlerin üzerlerine düşen görevleri yapmaları gerekir.

        Ne yapıp ne yapılamayacağı konusunda, ne yazık ki bir fikrim yok. Tevfik Fikret’in  Sis  ve  Rücû şiirlerini okumakla yetiniyorum.

         Aydınlık günler dileğiyle.

        Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli





Tevfik Fikret'in Rücû şiiri
 
Güzel düşün, iyi hisset, yanılma, aldanma,
Ne varsa doğrudadır, doğruluk şaşar sanma.
Birleşmeye, yükselmeye çalışmaya, ikbale koş;
     fakat unutma ki yol, yürüyüşün düzenliliğiyle yakınlaşır, kısalır..
Adımlarını doğru at;
Yarını bugünkü adımların hazırladığını düşün.

Tevfik Fikret, Rücû'dan

2 yorum:

  1. Merhabalar.

    Keşke herkes doğruluktan şaşmasa... Doğruluk herkesin şaşmaz karakteri ve prensipleri arasında olmuş olsa...

    İşte o zaman bahsettiğiniz sisler ülkemizin üzerinde olmazdı.
    Sayın hocam kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil