14 Nisan 2014 Pazartesi

Bakma


        Tarihçi, şair ve yazar Süleyman Pekin İstiklâl Marşımızı, kabul edilişinin 93. Yıldönümünde başarılı bir biçimde uyarlamıştır. Daha iyi anlaşılması için mizahi öğelerin de olduğu bu uyarlama milletimizin 93 yıllık toplumsal sürecine, özellikle de son 10 yıllık sürecine vurgu yapmaktadır.

        2014 yerel seçimlerinden önce yazılan bu yazıyı şimdi gündeme getirmemin sebebi bu yazının bir geçici etkileme malzemesi olmaktan çok kalıcı dersler içermesindendir. Onun için İstiklâl Marşımızın ve sözü edilen uyarlamanın okullarda okutulması gerektiğine samimiyetle inanıyorum. Tabii sizlerin de okumasını diliyorum. Ben birkaç satır yazmakla yetineceğim:

        İstiklâl Marşımız[i]Korkma”sözcüğü ile başlamaktadır. (Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;)Doğrusu ben incelemedim; ama inceleyenlere dayanarak söylemek gerekirse hiçbir İstiklâl Marşı “korkma” sözcüğü ile başlamamaktadır. Bu başlangıç bile o zaman hangi durumda olduğumuzu belirtir. Atatürk’ün Başkomutanlığında, büyüklerimizin deyişiyle yedi düvele karşı durduk. İstiklâl Marşımızın son mısrası: Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklâl!

        Pekin’in uyarlaması[ii] “bakma” sözcüğü ile başlamaktadır. (Bakma, dönmez şafak vakti yurttan kaçan o alçak!) Bu “bakma” sözcüğünde toplumumuzun psikolojik, sosyolojik ve kültürel hastalığı vardır. Ne hikmetse bir nesneye bakar gibi olduk. “Bana ne”ci olduk. “Bana dokunmayan yılan bin yaşasın.”diyenlerden olduk. Adam kayırma, nüfuz suistimalı, rüşvet, hırsızlık, yolsuzluk konularında duyarsız olduk. Kısaca yukarıda da belirtildiği üzere bir nesneye bakan gibi olduk. Her şeyden önce bu hastalığımızın tedavi edilmesi gerekir.

        Ayrıntıları sözü edilen uyarlamadan okuyabiliriz. Buraya son mısrasını alalım: Hakkıdır ezilmiş milletimin, aydınlık bir İstikbal!

        İstiklâl Savaşını kazanan milletimizin İstikbal Savaşını da kazanacağından eminiz. Aydınlık bir gelecek dileğiyle.

        Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli



8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Merhaba Sabahattin Bey, huzurlu mutlu akşamlar diliyorum. Bloguma yazdıklarınız için hem size hem de eşinize teşekkür ederim. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eşim ve ben tekrar geçmiş olsun derken hayırlı şifalar dileriz.

      Sil
  3. İstiklal Marşımızın sözleri gerçekten de çarpıcı ve üzerinde düşünülecek çok şey anlatıyor. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Önce, Allah'ü Teala'nın selamı, selameti, rahmeti ve bereketi üzerinize olsun. Tarihçi, şair ve yazar Süleyman Pekin'in Türk milletinin son 10 yıllık sürecine mizahi bir yaklaşımla vurgu yapan İstikbal Marşı mısraları ile birlikte duygu ve düşüncelerinizi okudum. Katılmamak elde değil. Paylaşımınızda verdiğiniz ilk ve son mısra uygulaması gerçekten durumumuzu yansıtmaktadır.

    Sayın hocam, belki daha iyi günlerdeyiz. Cenab-ı Hakk, bu günlerimizi elimizden alıp, bu günlerimizi de aratmasın diye duada bulunacağım. Çünkü, beterin beteri varmış!..

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve teşvik edici yorumlara başladığınız için memnun oldum. Dualarınıza katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil