6 Mayıs 2014 Salı

Yazmaya Devam


        “Size size sesleniyorum”; ama sizin kim olduğunuzu bilmiyorum. Bu olacak iş değil. Bu durumda size neyi, niçin ve nasıl anlatacağıma karar veremiyorum.

       Gündemde konu mu yok diyeceksiniz. Gündem karmakarışık konularla yüklü.  Herbiriniz ayrı ayrı konularla ilgileniyor. Hangi birini ele alayım. Niçin ve nasıl ele alayım?

        Buraya bir nokta koyarak şunu belirteyim: Sanılmasın ki her birinizin nabzına göre şerbet vermek istiyorum. Kesinlikle hayır. Söylemek istediğim bu işin zorluğudur. O kadar zor ki örneklerle anlatayım:

        35 yıl öğretmenlik yaptım. İstisnalar dışında hep planlı olarak derse girdim. Konular müfredattan, seviyeyi sınıf düzeyine göre ayarlıyoruz; öğrencilerin jest ve mimiklerini bile takip edebiliyoruz. Böyle bir durumda yazmak da ders anlatmak da fazla güç olmuyor. Öğretmenlik dünyanın en zor işi; ama gerçek anlamda blog yazmak da kolay iş değil.

        Zorluklardan biri dünyanın dört bir yanından blogun okunmasıdır ki; bu memnun edicidir. Onun için sadece Türkiye’deki gündeme bağlı kalmamalı. Kısaca her yazı evrensel olmalı.

        Bu arada anti parantez olarak bloglarımın hangi ülkelerde okunduğunu yazıvereyim:

        Kelebek (Son bir hafta)  8 ülkeden



  1

Türkiye

69.54 %

  2

Amerika Birleşik Devletleri

21.19 %

  3

İspanya

3.31 %

  4

Rusya

3.31 %

  5

Makedonya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

0.66 %

  7

Almanya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

0.66 %

  8

Japonya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

0.66 % 151

 
Damla ( Son bir haftalık) 118 ülkeden

 


1

Türkiye

89.78 %

  2

Amerika Birleşik Devletleri

5.14 %

  3

Rusya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

1.75 %

  4

Almanya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

0.97 %

  5

Kanada

0.27 %

  6

Hollanda

0.19 %

  7

Azerbaycan

0.17 %

  8

İngiltere

0.16 %

 

S. Gencal Okuma Odası ( Son bir haftalık) 65 ülkeden girilmiştir.



  1

Türkiye

89.98 %

  2

Amerika Birleşik Devletleri

5.74 %

  3

Rusya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

1.17 %

  4

Almanya

http://www.onlinewebstats.com/analiz/bosluk.gif

0.59 %

  5

İsviçre

0.49 %

  6

İrlanda

0.23 %

  7

Kanada

0.18 %

  8

http://www.onlinewebstats.com/flag/gif/a1.gif

Anonim Proxy

0.14 %

  

        Dünyada kaç ülke var ki? 118 ülkeden okunmak insana büyük bir sorumluluk yüklemektedir. Bu sorumluluğumun bilincinde olarak ve de sizlerin ilgileri sayesinde yazma çalışmalarına devam edeceğim. Ayrıca Milliyet Blogda ve Blogcu’da, Kur'an Öğreniyorum ve diğer sitelerde yazacağım: (Not Damla’nın yükü çok ağırlaştığı için sadece diğer sitelerde yazacağım.) Tabii, yazmış olmak için de yazmayacağım. İnşallah damla kadar olsa da yararlı olmaya çalışırım.

        Bu son cümleyi yazarken de zorlandım. Biliyorum ki çokları böyle ders verir gibi yazanları okumaz. Buna rağmen alışkanlığımı değiştiremiyorum.

      Sizlere en içten sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

         Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

8 yorum:

  1. o makedonya dan okuyan ben oluyorum heheh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Dünyanın neresinden olursa olsun tüm okuyuculara sevgimiz ve saygımız vardır.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Kelebek ile yazmaya devam kararınıza sevindim. Sizin de yazdığınız gibi, öğretmenlik nasıl zor bir meslek ise, gerçek anlamda blog yazmak da zor bir iştir. Ama sizin bunu yapabileceğinize yürekten inanıyorum. Size bu konuda kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

    İzlenme grafiğinizi de inceledim. Grafik verileri bir hayli yüksekti, sizi kutlarım sayın hocam. Başarılarınızın ve izlenmenizin devamını dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, iltifatınız ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Grafik verilerinin sadece yüzdelerini verdim. Sayısal olarak, okunma durumumuz maalesef istediğimiz düzeyde değil. Buna rağmen de "devam" diyorum. En azından bir meşguliyet oluyor. Sırf meşgul olalım diye de gelişi güzel yazmak olmaz tabii.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
    2. Merhabalar Sabahattin Hocam,

      Paylaştıklarımızı bir kişi bile ziyaret ederek okusun yeter. İzleyenlerimizin sayısının bir kişi olması bile yeterli. "...gelişi güzel yazmak olmaz tabii. ..." görüşünüze de aynen iştirak ettiğimi belirtmek istiyorum.

      Selam ve dualarımla.

      Sil
    3. Merhaba,
      Tekrar ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.
      Ziyaretleriniz ve yorumlarınızla teşvik edici oluyorsunuz.
      71 yaşımda da teşvikin önemini kavradım. Aslında yazmaya başlarken istatistiklere bakmayacağımı söylüyordum; ama insan zaafı işte bakıveriyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Yeni takip ettiğim blogları biraz gözlemledikten sonra yorum aşamasına geçiyorum, ama yazdıklarınız çok samimi geldi, yorum yapayım dedim. Hoş geldiniz aramıza hocam. Blog yazmak zor ama sizin için zor olacağını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iltifatınız için teşekkür ederim.
      Zorluk göreli bir kavramdır. İnşallah dediğiniz gibi fazla zorlanmayız.
      Hayırlı günler dileğiyle.
      Bu arada bir ara not da yazayım: Taktiğiniz güzel: Önce genel bir gözlem, sonra yorum. Böyle ihtiyatlı ve dikkatli olursanız inanıyorum ki başarılı olacaksınız. Devamlı başarılar...

      Sil