19 Mayıs 2015 Salı

Kelebeğin Son Kanat Çırpması



            Prof. Dr. Ali Fuat Başgil’in “Vazgeçme, genç dostum, vazgeçme! Damlaya damlaya göl olur. Ve aynı noktaya düşen damlalar, zamanla mermeri bile deler.” Sözünü herkese, özellikle gençlere tekrarlamışımdır; ama nedense ben bu sözün gereğini yerine getiremedim. Başka başka bahanelerle enerjimi aynı noktaya toplayamadım. Tabii, mermeri de delemedim. Mermeri delmek şöyle dursun damlalarımız mermere bile değmeden akıp gitti, buharlaşıp bitti. Açık deyişle yazılarımız beklenen etkiyi yapamadı. Oysa biz “kelebek etkisi” oluşturabileceğimizi umuyorduk. Gerçi dünyada hiç bir şeyin kaybolmayacağını biliyoruz. Yani, yazılarımız istenildiği gibi olmasa da, istenilen zamanda olmasa da bir gün, az çok etkili olacaklardır. İnşallah etkiler olumlu olur.

           Yanlış anlaşılmasın, yazı yazmaktan vazgeçiyor değilim. Yazacağım yazacağım; ama daha az yazacağım. Birçok sitede değil de birkaç sitede yazacağım. Bu birkaç site arasında “Kelebek” de olabilirdi; ama “Kelebek”te anlayamadığım bir teknik aksaklık var. İşte bunun için “Kelebek”te artık yazmamaya karar verdim. 

           Bundan önce “Damla” adlı sitemde çok yayın olmasından ötürü olsa gerek yine teknik aksaklık oldu ve “Son Damla”yı yazarak blog çalışmasını sonlandırdım. “Kelebek”te yayın fazlalığı da yok. Ama, belki de basit olan bir hata yüzünden artık yazmamaya karar verdim.

          İnsan ister istemez üzülüyor. Yazmamak, daha doğrusu yazamamak Kelebek’i takip eden arkadaşlara vefasızlık gibi oluyor. Oysa bizim sözlüğümüzde vefasızlık yok, saygısızlık, sevgisizlik yok. Onun için Kelebek’i izleyenleri diğer sitelerime davet ediyorum. Sık sık da olmasa yazmaya çalışacağım. İddiasız, tarafsız, kâr amacı gütmeden yazacağım. Tabii, bu demek değildir ki amaçsız yazacağım. Amacım, yalnız oyalanmak değil kuşkusuz. Oyalanırken okuyucuların çağrışım bulutlarını harekete geçirebilirsem kendimi amacıma ulaşmış kabul edeceğim. Yani, kelebek gibi kanat çırpamayacağım; ama çağrışım bulutlarınızın kanatlanmasını sağlamaya çalışacağım.

          Çalışmak bizlerden...

          Hoşça kalın, sağlıcakla kalın...

          Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli


Diğer bloglarım bir tık ötede...

2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Blogger'in blog sayfalarında sonsuz yazı ve resim paylaşabilirsiniz. Blogger diğer blog platformlarından örnek Wordpress gibi bir kota koymamış. Sadece Blogger'de paylaşacağınız grafiklerin 600x400 pixel aralığında olması yetiyor. Bir de blog sayfasını gereksiz eklentilere boğmamak gerekiyor. Sayfa ilk açıldığında görülebilen blog sayısını da makul seviyede tutmak blog sayfasının açılma hızı ve kullanılabilirliğini artırıyor. Kullandığınız temanın HTML kodlarında da bir sorun olabilir. Blogger'in kendi temalarından birini uyralayarak, sorunun çözülüp çözülmediğini test edebilirsiniz. Ama madem artık bu sayfaya devam etmeme kararı almışsınız, elbette bu kararınıza saygı duyuyoruz.

    Bir diğer konu da artık Bloggerler de bir usangaçlık ve bir tembellik oluşmuş. Bunu ben de blog sayfam da "Ölü Topğrağı" başlıklı yazımda dile getirmiştim.

    Evet damlaya damlaya göl olur, hatta bu damlalar mermeri bile deler. Ama ne yapalım, olmayınca olmuyor. Sağlık olsun sayın hocam. Bence de artık tek bir blog sayfasında yoğunlaşın. Diğer blog sayfalarınızda yayınladığınız tüm paylaşımları artık seçeceğiniz blog sayfasında yayınlamaya devam edin. Gerçeği konuşmak gerekirse, Bloggerler sadece tek bir blog sayfasını ziyaret edip paylaşımda bulunuyorlar. Benim de şu anda 20'ye yakın blog sayfam var. Sadece "Değirmenden Mektup Var" sayfamı paylaşıyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve önerileriniz için teşekkür ederim.
      Diğer bloggerleri bilemem, ama sizin de teşhis ettiğiniz gibi usanma, tembellik var bende; üstelik yaşlılık da var. Bütün bunlar bir yana düşünce ve duygularımızı açıkça, net olarak yazamıyorum. Diğer bloglarda şimdilik oyalanmaya çalışacağım. Bu oyalanma, nasıl olur, ne kadar sürer bilemiyorum. İnşallah her şey iyi olur.
      Tekrar teşekkür ederken hayırlı günler dilerim.

      Sil